Bruker klokke til over 100.000 kroner

BRUKER KLOKKE TIL OVER 100.000 KRONER: Kronprinsesse Mette- Marits armbåndsur er av typen Rolex Daytona. (Foto: Gorm Kallestad, Scanpix)

LIKER EKSKLUSIVE KLOKKER: Kronprinsesse Mette- Marits armbåndsur er av typen Rolex Daytona og kan koste over 100.000 kroner. (Foto: Gorm Kallestad, Scanpix)

Kronprinsesse Mette-Marit (37) har klokkertro på eksklusive og rådyre herreur.

Under kronprinsparets fylkesbesøk i Aust-Agder denne uken dukket hun nemlig opp med en 44 millimeter stor Rolex Daytona. Det samme uret brukte hun også på Jonas Gahr Støres 50-årsdag sist lørdag.

Daglig leder i Bjerke Urmaker, Halvor Bjerke, bekrefter at kronprinsessens klokke er av det supereksklusive slaget.

- Ut ifra dagens priser koster et slikt Rolex Daytona-ur 73.000 kroner, mens tallskiven, som her er i perlemor, koster rundt 28000. Dermed blir prisen 10.1000 kroner totalt, sier Bjerke til VG.

Kle deg i fuksia, også i høst. Mette-Marit elsker denne knallfargen!

Mer feminint

Han forteller at dette Rolex Daytona ble lansert som en herremodell i begynnelsen. Men også kvinnelige kunder har fått sansen for de eksklusive klokkene de siste årene.

- De originale herremodellene har helt hvite eller svarte urskiver. Men ved å skifte det til perlemor, så blir uret litt mer feminint, og det er vel det som er grunnen til at flere kvinner har kjøpt uret.

- Perlemor er jo også opprinnelig det indre laget av skallet på en musling, noe som gjør at selve urskiven skifter litt farge ut ifra hvordan lyset treffer klokken, sier Bjerke.

Det er ikke første gang Mette-Marit følger trenden om å bruke store herreur. I flere år er hun blitt observert med Kong Olavs gamle Gull-Rolex. Arvegodset brukte hun også i anledning av kronprins Haakons 37-årsdag tidligere i sommer.

ARVEGODS: Dette Rolex-uret i gull ble tidligere båret av Kong Olav. I sommer brukte Mette-Marit arvegodset igjen. (Foto: Scanpix)

ARVEGODS: Dette Rolex-uret i gull ble tidligere båret av Kong Olav. I sommer brukte Mette-Marit arvegodset igjen. (Foto: Scanpix)

Toppkarakter

Moteansvarlig i minMote.no, Silje Pedersen, mener Mette-Marit følger med i tiden når hun bruker såkalte herreur som en del av antrekket.

Ikke minst får hun toppkarakter for bruk av eldre Rolex-klokker.

- Herreur er en trend som allerede har vært en god stund, men som også fortsetter i høst. Klokkene skal være store og ha litt tyngde. Mange kjendiser foretrekker Rolex, som både er eksklusivt og lekkert.

- Spesielt vintage Rolex er populært, både blant gutter og jenter. Dette henger nok sammen med at man ofte ønsker seg unike klokker, som ikke alle andre har. Det er også positivt at kronprinsessen satser på gjenbruk. Ofte velger jentene litt mindre størrelse på klokkene enn gutta, sier hun.

Kronprinsessen følger med på motenotene. Marker livet som Mette-Marit!

Ingen kommentar

VG har vært i kontakt med Slottets kommunikasjonssjef Marianne Hagen. Hun ønsker ikke å kommentere om Mette-Marits armbåndsur er en gave – eller om kronprinsessen har kjøpt det selv.

- Det har jeg ingen informasjon til deg om, sier hun.

Relevante saker videre:

På jakt etter nye plagg til garderoben? Få gode tips her!

Han er H&Ms neste gjestedesigner. Les mer om saken her!

Skrevet av

Marcus Husby


Tags: , , , ,

Kommentarer

55 kommentarer til “Bruker klokke til over 100.000 kroner”

  1. Skrevet av: sukk
    02/09/2010 13:23

    Det er altså pga slike “fornuftige” kjøp at kronprinsparet ikke synes en apanasje på 5,9 millioner i året er nok…Men, når du kjøper vesker til flere hundre tusen og kjoler til enda flere hundre tusen så kan vel ikke klokka være noe dårligere. Synes hun har lagt seg til dyre vaner Mette Marit, iallefall med tanke på hvor hun var for noen år siden…

  2. Skrevet av: andyman
    02/09/2010 13:30

    hmmm….. Stilig og tenke på at jeg er med på å finansiere Kronprinsessens rådyre vaner… Klokke til over 100.000 kroner hjelper nok godt når de kongelige skal representere norske interesser i inn- og utland!

  3. Skrevet av: hehe
    02/09/2010 13:34

    du kan nok legge på ihvertfall 150′ til på prisen på den klokka….

  4. Skrevet av: Trine
    02/09/2010 14:27

    Hun er da prinsesse for søren, en vi skal være kjempestolte av!! Hun blir bare flottere og flottere. Hun har god smak og stil og det koster selvfølgelig penger.

  5. Skrevet av: krykkeline
    02/09/2010 14:31

    tror ingen ting på at den kåster det .hun vet hva penger er ,så den ligner nok bare på en annen .eller så er det kun reklame for det firma den dagen.

    tror ikke på de g¨r med det dyreste rundt folk for mister de det får de aldri det igjen.

  6. Skrevet av: Audun Johan Hansen
    02/09/2010 14:47

    Nå må dere slutte å være så misunnelige på disse folkene. Hva så om unn har en klokke til hundre tusen, det er mange så går rundt med dyrere ur en det i Norge. De er ikke de eneste som urmakerene selger denne type ur til.
    Og dere bladsmørere, hvis dere ikke har noe annet å skrive om, så les en bok eller gå på en av vanningshullene deres. Der skulle være mer enn nok av aktuelle og alvorlige ting å skrve om.

  7. Skrevet av: Robben
    02/09/2010 14:48

    Det hadde ikke vært så flusst, dersom hun skulle betalt selv, av egen lomme. Det er jo greitt å gi ut stipend og pengegaver, når det er vi andre som betaler. Bli kvitt hele kongehuset!!!

  8. Skrevet av: Skattebetaler
    02/09/2010 14:55

    Så et program på BBC av en journalist som gledet seg til å intervjue denne “folkelige” prinsessen vår Mette Marit. Hun gjorde litt “reseach” på forhånd og fikk vite at når Mette marit hadde vært på hotelli London trengte hun 7 piccoloer til å bære inn alt hun hadde shoppet bare på en dag. Etter intervjuet var journalisten skuffet over at prinsessen ikke var særlig folkelig men heller blitt en stor snobb som ville glemme og så ned på sin fortid i stedet for å stå opp for det en er og være et godt eksempel for andre “alenemødre” enc. Synes det er skandaløst og lite respekt for folket å sløse penger slik som hun gjør, skulle ønske vi slapp å sponse kongehuset med våre skattepenger og at pengene heller ble fordelt til de svakeste i vårt samfunn, barn, eldre og syke. Det er min mening.

  9. Skrevet av: Grace
    02/09/2010 14:58

    jeg velger å tro at hun gjennombruker Håkons sine klokker, iallfall Kong Olav har ikke gitt noe i arv til henne, hva?

  10. Skrevet av: Ziggy
    02/09/2010 15:20

    Hadde vaert mer allright med den klokken om hun ikke hadde pratet saa mye om pietisme, og liksom brydd deg saa mye om de fattige.

  11. Skrevet av: Linda
    02/09/2010 15:41

    Kan gjerne be inn noen fattige en gang i året, de kunne levd ganske bra om de fikk pengene disse folka bruker….

  12. Skrevet av: Stian
    02/09/2010 15:42

    Den klokka koster nok en god del mer. Det er en white gold daytona med diamanter og perlemorskive så den kommer hvertfall 275k.
    Godt å se at skattepengene mine endelig går til noe fornuftig:):)

  13. Skrevet av: ma
    02/09/2010 15:55

    Er det slik skatte pengene våre blir brukt, hun bør skamme seg. tenk på alle de i norge som lever i fattigdom.

  14. Skrevet av: Halvor da!
    02/09/2010 16:07

    Prisen dere oppgir er jo altfor lav, denne klokken koster i Norge 274000kr. Noen som glemte å fortelle Halvor at klokken er i hvit gull og ikke stål.

  15. Skrevet av: Boris
    02/09/2010 16:20

    Småligheten leve. Hvem bryr seg?

  16. Skrevet av: Eeh
    02/09/2010 16:25

    personlig skulle jeg tro at norges fremtidige dronning ville hatt ei dyrere klokke enn en daytona. trenger ikke være rik for å ha en rolex asssssså

  17. Skrevet av: Agnar Thomassen
    02/09/2010 16:38

    Hva har skjedd med det norske arbeiderpartisamfunnet.
    Det starta med kampen for de fattige i samfunnet og fortsatte med lovfestede rettigheter som var kjempet frem av fagbevegelsen, parti og nøysomme politikere, i sann forening med folket.
    Det finnes snart ikke en politiker som har den klokskapen som de gamle arbeiderpartilederne hadde, som reiste rundt i hele landet for å se og høre på folks levevilkår i bygd og by. Når er det å reise ut til folket nedprioritert, man reiser først og fremst med ”pengesekken” til konfliktområder i utlandet, der Norge som et lite land dessverre har altfor store oppgaver og ambisjoner.
    Nei, nøysomme politikere finnes ikke lenger, vi får ene avsløringen etter den andre, unødige sløsing med penger, egen berikelse i form av gaver m.m. Hvor blir det av solidariteten med folket ,når man til ”syvende og sist” pleier omgang med skattflyktninger og kongelige som har et vannvittig pengeforbruk.

  18. Skrevet av: Tjorven
    02/09/2010 16:41

    Fantastisk…

    Det er jo bare å beholde en bomstasjon litt lengre enn planlagt, så kan de handle klokker av det kaliberet.

    Jeg kan (om jeg legger godviljen til) forstå at de “trenger” klokke som matcher de “flotte” kjolene etc som de bruker. Men man finner vel klokker som “ligner” denne til under 5000,- også?

    Det hadde vært interessant å sett budsjett og forbruk for de siste 5 årene… Tviler på at det har vært noen form for finanskrise i Parkveien 1 og Skaugum Hovedgård…

    Hva skjer om jeg fører opp noen kvm mindre på huset mitt i forhold til den nye likningsverdien som skal regnes ut nå i høst? bare for å spare noen hundrelapper i måneden… er jeg da mer “kriminell” enn Se & Hør´s forsidepike som svir av årslønninger i klær og juggel på noen turer til London?

    Sint? nei! bare veldig veldig skuffet…

    For et konsekvensløst samfunn vi lever i

  19. Skrevet av: Rune
    02/09/2010 16:50

    Dette er usmakelig!! Regner med at denne klokka viser akkurat det samme som andre klokker. Dette er sløsing med skattepengene!! Kjøp deg lommeur neste gang så er vi i allefall fri å få slike oppslag siden.

  20. Skrevet av: mia
    02/09/2010 16:55

    blir dårlig av å lese slike “sukke” kommentarer folk legger inn. janteloven på høyt nivå og norge i et nøtteskall! vet ikke om jeg skal le eller gråte/være flau..

  21. Skrevet av: Anne2
    02/09/2010 17:33

    tja, folk har f.eks ikke rent vann etc i pakistan, det er mange mange andre som ikke har nok å spise, ingen steder å bo. Da er det vel flott at noen står frem med et så godt eksempel på solidaritet med den planeten vi faktisk deler med alle andre. Men som Boris over her sier;hvem bryr seg. Ja, ikke sånne som han iallefall. Det er folk med sånne holdninger som blir verdens undergang til slutt.Egoismen lenge leve!

  22. Skrevet av: Edie
    02/09/2010 17:43

    Whatever – har man penger så bør man få lov å bruke det! Norsk misunnelse gjør meg kvalm.

  23. Skrevet av: Ingrid Tigerinne
    02/09/2010 18:06

    Moralsk bad taste av MM som koketterer med sin nyfunnede åndelighet og pietisme, beskytter de husløse og lutfattige når det passer inn i det imageskapende programmet, og ellers shopper til hun dropper halvdød. Jeg har absolutt ingen sans for dette mennesket i den form som hun er gitt av en villig og medløpende presse, og et slott som ikke lenger vet hvilke roller det skal fylle, og som mangler visjoner og dømmekraft.

  24. Skrevet av: Ole kr
    02/09/2010 18:22

    Det at de kongelige vasser i penger,diamanter,luxux hus og hytter,er sikkert bare ett ledd i kampen de fører mot fattigdom og sånt !

    Bare klokken Mette marit bærer kunne ha mettet mange tusen sultne barn i verden,for ikke å snakke om hva luxus shoppeturene til all verdens motehus koster !

    Det er en urettferdig verden vi lever i. Lurer på hva den Guden som de kongelige tror på sier til at de velter seg i luxux i en verden der 16-20 millioner mennesker dør av sult hvert eneste år !

  25. Skrevet av: toni
    02/09/2010 18:38

    dette er helt på trynet! Skulle lagdt ned hele kongehuset spørr du meg. Er ikke mye kongeklig lengere nå! Det var en gang det het å ha blått blod, men det er vekk for lenge siden. Skulle hvert en ny folkeavstemming så skulle vi sett. for det meste den eldre garden som fortsatt liker det vi kaller et konge hus!! sløser penger og ber om mer. Gi de en tomannsbolig på grønnland!!!!

  26. Skrevet av: Breitling
    02/09/2010 19:02

    RESPEKT! Endelig noen som tør å bryte med de Norske jantelovene. Ingenting er verre enn misunnelse. Kan ikke folk få ha på seg hvilke ur/smykker/klær de selv vil uten at noen skal mene at de skal gå i Cubus/Lindexplagg, fordi de setter et dårlig inntrykk for de som ikke har råd å kle seg slik? La H.K.H Mette Marit få gå slik hun vil. Slutt å syte over folk som har mer enn andre.

  27. Skrevet av: bwella
    02/09/2010 19:14

    Dette har ingenting med misunnelse eller jantelov å gjøre. Poenget er at de lever av våre skattepenger og det er kvalmt at de går til slikt.

  28. Skrevet av: Maria
    02/09/2010 19:15

    Litt skuffet over Mette-Marit. Synes ikke noe skulle koste så mye, det er litt umoralsk og dekadent.

  29. Skrevet av: luminor
    02/09/2010 19:44

    Klokken som Mette Marit bruker er ikke 44 mm, men 40 mm. Den er også i stål. Prisen på 100000 er da riktig Inkl perlemorskiven. Jeg er selv klokkegal og finner raskt andre temaer som er viktigere å skrive om enn dette. Tikketikketikke etc etc

  30. Skrevet av: typen
    02/09/2010 20:55

    Hun bør møte Michelle Obama, så kan de diskutere rådyre klokkevalg…og kanskje prate litt om havet som de tror stiger og andre “trusler” de er opptatt av, og krig og fred og sånn….og favoritttemaet SHOPPING av dyre klær og vesker

  31. Skrevet av: Bjørn
    02/09/2010 21:35

    Man får kjøpt pene klokker på Claes Ohlson for ca. 100-lappen.

  32. Skrevet av: monica
    03/09/2010 00:46

    Hvem sier hun har kjøp klokken for våre skattepenger ? Hun kan ha fått den i gave til bursdagen f.eks. Visst hun har fått den, ville det jo ha vært uhøfelig å ikke bære den.

  33. Skrevet av: Manderville
    03/09/2010 01:42

    ^@Bjørn:
    “Man får kjøpt pene klokker på Claes Ohlson for ca. 100-lappen.”

    Hva så? Og hvordan vet du at MM ikke har en klokke til 100 kroner? Forøvrig er det ikke sikkert at alle er enig i din smak.

  34. Skrevet av: RLX
    03/09/2010 02:58

    Følg med i timen journalist! Rolex Daytona finnes ikke i sølv, der tabbet du deg ut! Vennligst gjør et minimum av research før du publiserte din neste artikkel.

  35. Skrevet av: Trygve
    03/09/2010 03:08

    FLOTT METTE-MARIT. KLOKKENE KLER DEG. HVIS DU HADDE BRUKT PLASTKLOKKE SAA HADDE DE SYNTES DET VAR GALT. DU KAN IKKE GJOERE ALL TIL LAGS.

  36. Skrevet av: Animal
    03/09/2010 05:27

    Latterlig dame hun Mette-Marit.

  37. Skrevet av: Jan Robert Andersen
    03/09/2010 07:11

    Sløsing av mine og andres skattepenger.Legg ned hele kongehuset. Tenk bare på resten av gjengen som vokser opp i familien når de skal ha klokker til 100.000 og vesker til 120.000.

  38. Skrevet av: Helén
    03/09/2010 08:11

    Misunnelse er ikke en bra ting! Jeg satser på at klokkene er gaver og lån inntil det motsatte er bevist.

  39. Skrevet av: Ingrid Tigerinne
    03/09/2010 10:07

    Det handler om noe ganske annet enn misunnelse når folk reagerer på dette. Det handler om personen MM i rollen som kronprinsesse, og hvilke valg hun tar. Hun har ikke opparbeidet seg økonomi til å shoppe i denne prisklassen ved egen innsats, hun har giftet seg til det. Og ikke inn i en hvilken som helst rik familie, men i landets kongehus. Hun kan gjerne velge å være en dilledame som bare bryr seg om fester, kostbare klær og vesker. Det som smaker vondt er at hun gir skinn av å være en from og nyreligiøs kvinne med et hjerte som blør for de vanskeligst stilte i det landet hvor hun en dag kanskje får tittelen dronning. det er noe som skurrer med signaler som sendes ut, og dette er det lov å reagere på.

  40. Skrevet av: Lene
    03/09/2010 10:30

    Norge=Janteloven, og det ser ut som de fleste av dere er tilhengere av den loven.. Ikke bra! Det er vel mulig å ha eksklusiv smak og allikevel kunne hjelpe og bry seg om de fattige? De er jo tross alt kongelige,! Det er også en mulighet for at denne klokka er en gave, men det er det ingen av dere misunnende vesener som har tenkt på tydeligvis… Ja til kongehuset!

  41. Skrevet av: Silje
    03/09/2010 11:56

    Monarki er gammeldags og unødvendig sløsing av skattebetalernes penger. Men Mette-Marit har stil, det skal hun ha!

  42. Skrevet av: Ingrid Tigerinne
    03/09/2010 16:09

    Herregud, at dette skulle være så vanskelig … Nei, Norge er ikke synonymt med Janteloven. De som er kritisk til eksponeringen av pengebruk på denne type ting er mer reflektert enn som så. Vi lever i et moderne demokrati, og det er i seg selv et tankekors at vi fremdeles er et monarki. Det kan på mange måter virke som om kongefamilien er helt enig i dette, for de strever med å finne fotfestet i rollen per idag. De vingler veldig mellom ønsket om å få være folkelig kule, å være en del av den velstående samfunnseliten, og å være det tradisjonelle kongehus. Uansett hvilken variant man stiller seg kritisk til er svaret fra Slottet: Ingen kommentar. Det er et monarki med svært liten forståelse av seg selv og de siganler som sendes ut.

    Hadde Norge vært synonymt med Janteloven ville de færreste unne Kjell Inge Røkke noe som helst, men det motsatte er jo tilfellet.

  43. Skrevet av: Boris
    03/09/2010 17:32

    Huffameg. Skrekkelig. Fra nå av må det bli et krav at Skattepengene Våre ™ kun brukes nøysomt og kledelig beskjedent. Klær fra Sparkjøp, smykker fra Accessorize og klokker fra Clas Ohlson.

    Jeg har også hørt rykter om at kongehuset uten blygsel kjøres i skikkelig dyre biler – flere av dem med forbrenningsmotor! Skamløst.

  44. Skrevet av: Thyra
    03/09/2010 19:57

    Hvorfor er det slik at dersom man blir provosert over at våre skattepenger finansierer rolexur til de kongelige så er man misunnelig, mens det er fullt “tillatt” å la seg provosere av at skattepengene våre går til livsopphold til en sliten narkoman?

    Og hvorfor får Mette Marit mer kritikk for sitt pengeforbruk og sin bruk av pelsprodukter enn det de andre kongelige får? Hun er vel hverken bedre eller verre enn andre kongelige, vil jeg tro. At hun har giftet seg til rikdommen har etter min mening ingenting med saken å gjøre. Er det noe mer “fortjent” dersom man har blitt født til rikdom enn dersom man er blitt gift til rikdom?

  45. Skrevet av: Marta
    04/09/2010 14:49

    Dere må huske på at dette er en klokke som også vil bli arvegods for de kommende generasjoner i kongefamilien. Hvis ingen noen gang skulle kjøpe seg slike dyre klokker/smykker/whatever, ville det ikke bli noe arvegods heller. Arvegods er en del av kongelig tradisjon, og de kongelige er flinke til å bruke det. Men alt kan ikke bare komme fra generasjonene som ligger bak oss nå, noe vil naturlig nok også komme fra denne generasjonen. Sånn vil det alltid være!

  46. Skrevet av: caycay
    05/09/2010 00:36

    Dyre klokker trenger man når man skal besøke fattige barn, enslige mødre rundt omkring i verden vel…Utrolig hvor langt man kan komme fra rennesten til det luksusdyret uten å ha gjennomført en enneste utdannelse…Norge = mulighetenes land for udugelige golddigger…

  47. Skrevet av: Tove
    05/09/2010 18:25

    En klokke vår kronprinsesse Mette-Marit verdig! Vi har en kongefamilie som har et svært nøktern pengeforbruk! Faktisk burde både slott og øvrige kongboliger vært stæsjet opp!! Hva gjelder forbruk i det daglige ved representasjon, de kunne brukt det tredoble uten at jeg tenkte det ble mye.
    Kongefamilien representerer Norge på en enestående måte samt at de er folket nær!

  48. Skrevet av: Dwightinha
    05/09/2010 20:10

    Hvis man legger til 100.000 er man mer i nærheten av riktig pris.
    Har en slik selv. Forøvrig er ikke dette herreuret av modellen, det er en medium size i hvitt gull med brillianter på perlemorskiven.
    Det kan jo være at dette er en gave, men etter å ha sett hennes siste rådyre skokjøp fra Valentino har jeg mine tvil.
    Det er langt fra restekurven hos H&M til MM’s nye vaner kan ma trygt si. Jeg vil gjerne ha en representativ kronprinsesse, men vil helst slippe den dobbelmoralen hun representerer for tiden.
    De er kun så “folkelige” som de har lyst og når det passer. Det er mang en utenlandsk journalist som har gjort den oppdagelsen, og det har ingen ting med Janteloven å gjøre!

  49. Skrevet av: Dwightinha
    05/09/2010 20:19

    Er veldig enig i begge innlegg fra “Tigerinne”.
    Og, det er positivt feil at Daytona ikke lages i gull. Både gult og hvitt.
    Kong Olav hadde vridd seg i graven om han hadde visst hvem som valset rundt med gulluret sitt.
    For Mette Marit hadde aldri passert hans målestokk.

  50. Skrevet av: Vibeke
    06/09/2010 11:06

    Hva kronprinsparet bruker sin apanasje til bør være en privatsak, men synes ikke de kan rettferdiggjøre en økning av den om det er Rolex ur de bruker pengene på!

  51. Skrevet av: helene
    06/09/2010 11:17

    Denne klokken er helt sikkert en gave, tipper det er noe Haakon har fått som hun har tatt inn lenken på.

    Tipper skoene fra Valentino som omtales av Dwightinha også er en gave. Hun har jo tiligere vært gjest hos ham så tipper han er flink til å sponse favorittkundene sine med gaver for å få gratis publisitet.

    Traff på henne i Vestmarka i går, for å si det rett ut så tror jeg ikke hun føler seg like vel i billig turtøy fra G-sport som designertøy når hun ikke representerer.

    Tror ingen ville kritisert Sonja for å bruke dyre klær og klokker, synes det er flott at hun bruker gamle ting fra Kong Olav i stedet for bare å kjøpe nytt.

  52. Skrevet av: helene
    06/09/2010 11:47

    En “ikke”-for mye i forrige innlegg:

    Mette Marit på privaten ser absolutt ikke ut som en som kler seg dyrt, helt vanlig jente stil og adskillig mer nedtonet og oridinært enn de fleste bærumsdamer; hun er nok veldig prisbevisst nåtr hun ikke representerer og absolutt ikke en som skal være dyrest mulig kledd for å imponere.

    En nøktern flott jente fra Sørlandet!
    (vel så bra som en hvilken som helst utvanna europeisk prinsesse)

  53. Skrevet av: Frida
    07/09/2010 14:24

    Man er der man kommer i fra.

    Dette har MM totalt glemt. Hun kommer garantert til å få dette i retur så det smeller en dag. Og det har vel inhenting med jantelov å gjøre at folk engasjerer seg og har meninger om den kommende dronningen som for tiden er “kronprinsesse når det passer meg”.

    Et av kongefamiliens viktigste oppgave for det norske folk er å være samlende for folket “sitt”. Noe jeg synes hele kongehuset mislykkes med.

    Inkludert “prinsesse når det passer seg, Martha Louise”. Ikke mye samlende og trygghetsskapende for det norske folk denne gjengen her.

    Tror de helst vil være i fred hele gjengen. Og for guds skyld, ikke men noe om dem, det kunne virke sårende!

  54. Skrevet av: Dwightinha
    07/09/2010 15:29

    Jepp. Det er nemlig akkurat det!
    Hun er kronprinsesse når det passer seg, og “folkelig” når det er opportunt.
    Må le av kommentaren om en nøktern jente i skauen. Der kler hun seg ihvertfall IKKE i norsk design, men Canada Goose, Chameaux osv, osv. Skulle gjerne hatt litt apanasje selv jeg, men min dømmekraft er nå ihvertfall fortsatt inntakt. Det virker som om den forsvant i takt med MM’s giftering.
    Helt enig med kommentaren over vedr. gaver fra store designere. Selvsagt er det ingen selvfølge at hun bærer akkurat mye av Valentino og Prada. Vesker og sko er bare lommerusk i det store bildet her.

  55. Skrevet av: Dwightinha
    07/09/2010 15:32

    Sorry. Skulle vært:…..”tilfeldighet” og ikke “selvfølge” i siste setning imitt innlegg over.