Hevder å ha funnet kroppsformelen

    ATTRAKTIVE MÅL: Skuespiller Jessica Alba, Marilyn Monroe og modell Alessandra Ambrosio har det ultimate forholdet mellom hofter og midje, ifølge ny forskning. (Foto: AP/Pa photos)

ATTRAKTIVE MÅL: Skuespiller Jessica Alba, Marilyn Monroe og modell Alessandra Ambrosio har det ultimate forholdet mellom hofter og midje, ifølge ny forskning. (Foto: AP/Pa photos)

Forsker fra New Zealand hevder at kvinner med et forhold på 0,7 mellom midje og hofter er er mest tiltrekkende på menn.

Det er ingen nyhet at en kvinnelig timeglassfigur er den kroppsfasongen som menn blir mest tiltrukket av. Det er nemlig denne fasongen som instinktivt forteller mannen a kvinnen er fruktbar. Men nå har forskere funnet formelen for den mest attraktive kroppene.

Har du timeglassfigur? Slik kler du formene dine

Passer formelen perfekt

Forskeren Barnaby Dixson fra New Zealand har regnet ut hvilken ratio mellom livvidde og hoftene som virker mest tiltrekkende på menn. Han har konkludert med at et midjemål på 70 prosent av omkretsen av hoftene, er målene som gjør kvinnen mest attraktiv.

Og mye tyder på at han har funnet den riktige oppskriften, kjente kvinner som innehar disse målene er blant annet Marilyn Monroe, Jessica Alba, Victoria’s Secret-modell Alessandra Ambrosio og Kate Moss, ifølge Daily Mail.

- Disse målene sender et biologisk signal til menn om at denne kvinnen er mest fruktbar og i best stand  til å produsere friske barn, forklarte Dixson til et australsk TV-show denne uken.

Denne kroppen vil kvinner ha. Les saken her!

- Gammelt nytt

Men det er ikke akkurat noen revolusjonerende nyheter forskeren kommer med, ifølge professor i evolusjonsbiologi ved NTNU, Eivin Røskaft.

- Dette er gammelt nytt vitenskapelig sett, sier Røskaft og viser til en undersøkelse Dr. Devandra Singh fra University of Texas publiserte på 1990-tallet, som viste at en ratio på mellom 0,65 og 0,8 var det ideelle hos kvinner.

Professor Eivin Røskaft kan også utdype hvorfor akkurat en ratio på 0,7 har denne effekten på menn.

- Dette signaliserer sunnhet hos kvinner, når de har denne ratioen er de på sitt mest frukbare. Det er først i puberteten at kvinner utvikler denne ratioen, før det har de ratio på rundt 1. Og når kvinner blir eldre mister de gradvis dette forholdet mellom midje og hofter, og det signaliserer mindre fruktbarhet, forklarer Røskaft.

Han legger også til at denne formelen ikke har noe med slankhet å gjøre.

- Det har ingenting med størrelse å gjøre, du kan være overvektig og fortsatt ha denne ratioen, og da har det fortsatt den samme effekten, sier Røskaft.

Relevante artikler videre:

Bruker du store størrelser? Her er motetips for deg

Kvinner vil bli kvitt cellulittene! Cellulittundertøy utsolgt på rekordtid

Trendy plus size-kolleksjon! Forever 21 lanserer linje for store størrelser

Har du cellulitter? Slik gjør du dem mindre synlige

Skrevet av

Mari


Publisert: 26.08.2010 09:53

Tags: , , ,

Kommentarer

71 kommentarer til “Hevder å ha funnet kroppsformelen”

  1. Skrevet av: siri
    26/08/2010 10:25

    Det er bra at gutta liker former. Men var disse serriøst de mest formfulle kvinnene dere fant? Disse er så tynne som du får. Perfekte kropper med litt hofte, som så vidt vises..?

    jessica Alba i forhold til Beyonce er jo en pinne! Beyonce derimot er en en FORMFULL og VAKKER kvinne!

    Etter min mening, er dette feil budskap og sende ut til unge jenter… Det er min mening.
    Disse jentene dere har satt på forsiden av “formfulle kvinner” er stikk motsatt.

  2. Skrevet av: Per
    26/08/2010 10:39

    Siri. Leste du i det hele tatt saken?? Kjernen i saken er at det mest atraktive hofte/livforhold er 0.7 som blant annet Jessica Alba har. Da er det revnende likegyldig at du synes hun er en pinne.

  3. Skrevet av: BLOGGPRINSEN
    26/08/2010 10:48

    HAHAHA! :D

    De har jo ikke noen former what so ever!

    Rett og slett LATTERLIG!

  4. Skrevet av: Tove
    26/08/2010 10:56

    Siri:

    Hvor står det at bildene av disse er formfulle? Her blir det bare snakket om forholdet mellom midje og hofter. og skal man ha dette forholdet så er det desverre en grense for hvor mye fett man har på kroppen før forholdet blir endret.. For all del, formfulle kropper kan fint ha dette forholdet på 0,7 (bla marilyn monroe og beyonce..)

    Og hvor i denne artikkelen står det at menn liker former? Det står: “Det er ingen nyhet at en kvinnelig timeglassfigur er den kroppsfasongen som menn blir mest tiltrukket av.” Timeglassfasongen er det de tiltrekkes av, ikke nødvendigvis former (alt kommer ann på plasseringen av fettet og hva du mener med former.. Hva som er definisjonen på “former” varierer sterkt fra person til person.)

    Men er enig i at de kunne vist litt større variasjon når det gjelder bildene av kropper som de fronter her.. Både tynne, slanke, formfulle osv.(mennesker er jo veldig forskjellig så det er viktig å vise at vi kommer i alle størrelser og fasonger. Kanskje vi kvinner kunne lært oss å slappe mer av når det gjelder kroppen sin, det kunne iallefall jeg trengt.)

    Uansett er jo dette gammelt nytt.
    For mange år siden gikk det en dokumentar på discovery om dette.. (det programmet handlet også om forholdet mellom ratioen i ansiktet også.. Der er det også bestemte ratioer som bestemmer hvor tiltrekkende man er). Fascinerende vitenskap er det uansett. Greit å trøste seg litt med at det er ikke mannen sin feil at han er tiltrukket til de mest “pene” kvinnene, det ligger i biologien..

  5. Skrevet av: Kirsti
    26/08/2010 10:56

    Disse jentene ser helt normal slank ut. Hvorfor skal det være sånn jenter som vises fram skal tvinges til å være overvektig av redsel for å sende ut feil signaler? Jeg synes det er mer feil signal å si at overvektig er det normale.

  6. Skrevet av: Synnøve
    26/08/2010 10:57

    Dette er vel ikke akkurat noe nytt og oppsiktsvekkende, slik det fremstår som i artikkelen. Selv om det nederst i artikkelen står at dette støtter tidligere funn. Det er endel år siden jeg lærte om dette da jeg tok et fag som het “human evolusjon og atferd”. Anbefaler for øvrig alle å lese boken “Why Sex Matters” av Bobbi S. Low, veldig spennende lesning!

  7. Skrevet av: Trine
    26/08/2010 10:57

    Helt enig med deg, Siri!

  8. Skrevet av: Cass
    26/08/2010 11:05

    Ja må si meg veldig enig med den over meg, disse kvinnene dere fant er jo overhodet ikke formfulle.. pinne figurer ja. Marilyn Monroe hadde timeglass, Christina Hendricks er formfull og vakker. Å si at Kate Moss har timeglass figur blir helt feil for meg, finnes ikke former i det hele tatt !

  9. Skrevet av: Jack Daniels
    26/08/2010 11:08

    Jaaa.. dette var en bombe, gitt!!

    Gutta liker unge, slanke, deilige damer?!

    Hva blir det neste? Mennesker trenger luft for å puste..??

    Dessuten er det en skivebom, alle disse såkalte “forskere” og “eksperter” som skal rettferdiggjøre og gjøre det til en politisk korrekt sak at menn liker damer som er deilige… det er ingen mann på denne kloden som, bevisst eller ubevisst, tenker “oi, hun er god til å bære barn, hun gir meg sikkert friske barn” når de vurderer hvorvidt en dame er deilig.

    Dette fordi de fleste menn ikke vil ha barn. Eller rettere sagt, hva med de menn som ikke vil ha barn?? Det er jo en kjensgjerning at de ikke vil ta ansvar eller ‘stikker av’ eller ikke vil vedkjenne seg en unge osv.. hva med de?? Vil ikke slike menn ha sex da? Siden argumentasjon var at det var lysten på en sunn og frisk unge som i utgangspunktet gjorde en kvinne attraktiv i mannens øyne.. Ser alle den logiske bristen her?

    Om noen argumenterer for at dette er en instinktiv og ubevisst handling så er det skivebom det også. Dette fordi vi kan med vår bevissthet avgjøre opplagt informasjon som vil overstyre underbevisstheten. F.eks om en dame er deilig dvs i korrekt form og har rett hofte til livvidde-ratio så vil vi likevel vurdere hvem vedkommende er og hvordan hun vil oppdra barn.

    Tror ikke akkurat kokainavhengige Kate Moss er den første jeg tenker på når jeg vurderer gode mor-kvaliteter. Jeg vet hva slags liv en modell har med vill festing, sulting, sjampanje og kokain og sex osv.. da er det ikke akkurat lysten på å få en unge med en slik dame som gjør at jeg finner henne sexuelt attraktiv.

    Dette ble en lang post, må likevel til slutt be denne “Siri” over meg holde munn! Det måtte jo bare komme, ikkesant?? En misunnelig (og sannsynligvis feit og stygg dame) vil komme med den obligatoriske politisk korrekte kommentaren med at “dette er feil signal til unge jenter” og “gutta liker jo formfulle kvinner”.. osv osv… Bullshit med andre ord.

    Jada, Siri..

    “Skjønnheten kommer innenfra”

    “Det viktigste er ikke å vinne men å delta”

    ./Sarkasme slutt

    Ett ord til deg som lever i en livsløgn, Siri; Gutta liker kvinner med pupper og rumpe ja, men damene skal ikke være feite, glagtjukke, formfulle, kraftige eller alle andre synonymer dere har satt på ordet overvektig. De skal være først og fremst slanke!

  10. Skrevet av: Renate
    26/08/2010 11:10

    Hvordan kan disse damene ha et hofte-midjeforhold på 0,7? Ingen av de har jo hofter, og hvis midjen da kun skal være 70% av hoftene ville den vært betydelig smalere.

  11. Skrevet av: Linda
    26/08/2010 11:12

    Nå begynner jeg å bli lei av alt dette fokuset på hvordan vi skal se ut!!
    Jeg etterlyser mer fokus på hva KVINNER vil ha og bilder av halvnakne menn.. basta! Urettferdig at alle disse bleikfeite mannfolka (sakt med glimt i øyet dette) kan sitte hjemme i stua og sikle over damer i avisa og belære oss hvordan VI skal se ut!!!

    Så det så!

  12. Skrevet av: Ninian
    26/08/2010 11:40

    Dette blir for dumt. Ingen av disse kvinnene har Liv/hofte-ratio på 0,7! Det er mulig at diverse mål på internett sier at de er, men enhver seende person kan da vel se at disse er langt rettere i figuren!

    Ta Alessandria Ambrosia for eksempel; http://www.posh24.com/alessandra_ambrosio/beach_angel_alessandra_ambrosio <– Dette er ikke en timeglassfigur, hun er nesten helt rett! Og ja, jeg er klar over at man kan være tynn og ha denne ratioen, men disse kvinnene er ikke blandt dem! At hold-in undertøy, å dytte ut hofta på bilder og photoshop gir mer definert midje har ingenting med saken å gjøre..

    Av ekte, slanke timeglassfigurer kan jo f.eks Kelly Brooke nevnes: http://www.skinnyvscurvy.com/kelly-brook/kelly-brook-bikini.html

    Christina Hendicks er en fyldigere versjon: http://www.skinnyvscurvy.com/wp-content/uploads/2009/12/Christina-Hendricks-Curvy-in-a-Nude-Dress.jpg

    Og selvfølgelig Scarlett Johansson: http://www.skinnyvscurvy.com/wp-content/uploads/2010/06/Scarlett-Johansson-in-a-Hot-Yellow-Dress-at-Spike-Awards.jpg

    Jeg sier IKKE at Jessica Alba og de andre ikke er svært attraktive, men de er ikke timeglass, og artikkelen blir bare latterlig når disse er eksempler.. =(

  13. Skrevet av: Vezz
    26/08/2010 13:14

    Nååh… Slankhet vil jo være en faktor.

    Når man har sex, så kan slankhet og vekt være kanskje avgjørende for “tilgjengeligheten” og “manøvrerbarheten”….

    Just saying.. ;-)

  14. Skrevet av: Morten
    26/08/2010 13:15

    Morsomt det Siri sier for det er stort sett jenter som liker Beyonce formen mest.hun topper jo aldri listene når det er bare gutter som blir spurt. samme er det jo med silikoninnlegg det er flest jenter som er opptatt av det ikke gutter. de liker små faste former og små rumper ikke donald rumper

  15. Skrevet av: Turid
    26/08/2010 13:31

    Utrolig at vi damer hver uke skal bli minna på hvordan vi damer skal se ut via Min Mote for å være *perfekte* nok !
    Når kommer fokuset på menn og deres kroppsmål i Min Mote ?

    Så til dagens *viktige* sak :-)
    Jeg er glad menn ikke går rundt med målebånd for å sjekke om jeg har riktig mål når det gjelder midje-hofter, for jeg har aldri hatt riktig timeglassmål (tror jeg) ! Jeg har sett mange mål om hvordan jeg skal være, og alltid har jeg vært for *tjukk* rundt magen og vært for *smal* over hoftene (som normalvektig (55 kg fordelt på 165 cm… reine feitingen i følge modellbransjen, hehe….).
    Framfor å grine over å ikke ha *riktige* mål, så er jeg mer opptatt av å holde meg sunn !
    Og, av de 3 eksemplene på *riktig forhold mellom midje-hofte, så er Marilyn Monroe den typen jeg liker best fordi hu hadde KVINNELIGE former :D

  16. Skrevet av: spørrende
    26/08/2010 13:34

    Igjen tabber journalistene seg ut på definisjoner. Liv og midje er ikke samme sted på kroppen! midjen ligger litt over navlen, mens livet er ca litt under hvor brystene er. Mao er en liv/hofte ratio på 0,7 godt mulig på eksemplene som er nevnt. Dette innebærer at en som bruker 70 i bh str og som har hofter på 100 cm er optimalt….. Er lei av at folk bruker liv og midje om hverandre i en tekst, og åpenbart ikke skjønner at ordene ikke er synonymer, men faktisk dekker ulike områder av kroppen!

  17. Skrevet av: sally
    26/08/2010 13:47

    marylin monroe var en flott dame med en flott figur, men jeg er enig i at bildene dere vise sammen med artikkelen er ganske misvisende.
    Alessandra Ambrosio er 1.80 høy og veier 52 kg.. vis man regner ut hennes bmi
    Viser det at hun er sterkt undervektig. Jeg prøver ikke å si at bmi betyr alt, men hun er ikke en SUNT forbilde.
    Skal man skrive en artikkel som dette er det ganske viktig at man ikke ødelegge artikkelen med bilder av Hollywood anorektikere, når det er ganske mange flotte forbilder og ta av. (Beyonce, samla hayek, america ferrera, christina hendricks osv..

    Alle jenter bør ta vare på seg selv, trene regelmessig og spise sunt, men man skal ikke overdrive heller! :)

  18. Skrevet av: jostein
    26/08/2010 14:03

    Hei
    Helelr ikke bensin på bålet, men mange menn er ikke flinke eller bryr seg om slik matamatikk, men liker de med de største puppene!

  19. Skrevet av: HMH
    26/08/2010 14:08

    Dere kunne vel kanskje ha funnet noen som ikke er syltynne og sagt at det er sånne former gutta tiltrekkes? Dårlig definisjon på hva som en timeglassform spør dere meg…

  20. Skrevet av: Marie
    26/08/2010 14:11

    Hva er det med Min Mote og fokuset på dette HELE tiden!!!!!
    Synes det er en skam at dere skal ta opp dette med TYNNE kvinner hele tiden. Hvor er mennenes formfulle kropper??? Slutt å tabb dere ut ved bare å ha fokuset på dette. kom heller med gode tips til sminke og annet som dere også gjør .- men kutt ut dette!

  21. Skrevet av: pete
    26/08/2010 14:16

    Spille ingen rolle hvordan kvinner ser ut , så lenge de innehar en stil og verdighet ..

  22. Skrevet av: Liv
    26/08/2010 14:20

    Man trenger ikke å ha store hofter for å ha 0.7 ratio. Man kan ha en slank midje og normale hofter, og allikevel ha en 0.7 ratio, det er forholdet mellom hofter og midje som teller, ikke hvor mange kilo man har. Herregud, skjønner ikke hvorfor folk gidder å bry seg. Er dere virkelig så usikre på dere selv at dere ikke takler å se tynne damer uten å kjøre på vektdebatten med èn gang?

  23. Skrevet av: Petrus
    26/08/2010 14:23

    Mulig dette er nytt for bimboene, men for oss som har levd en stund er det velkjent at 0,7 er ideell ratio for kvinner. Kvinner med disse formene har størst sjanse for avkom og dermed har evolusjonen gjort at disse blir sett på som vakrest. For menn er forholdet 0,9.
    Ser man på utseende, så er det gyldne snitt målene som gjelder. Det er samme forhold som man finner mellom høyde og bredde på en bredskjerm-TV og på mål i ansiktet til f.eks George Clooney.

    Det finnes også fugler hvor det er viktig å være fargerik. Maler man på mere farge på disse hannfuglene, så vil tuppene samles rundt de og man får masse sex som belønning…

    Summen er at vi er mye mer fjernstyrte/primitive/overfladiske enn mange vil innrømme.

  24. Skrevet av: Okay?
    26/08/2010 14:24

    damer må ha former , de har ikke pupper . dem har ikke rumper .
    ordentlig menn vil ha en jente med Ordentlig hofter . Sikelig rumpe, Pupper trenger ikke være store men de burde være der .
    Personlig Liker jeg da altså rumper som Latinske damer har , Stort sett
    Pupper er egentlig det samme . så lenge de rder

  25. Skrevet av: Undrende..
    26/08/2010 14:30

    Det er uansett bedre å ha timeglass-figur enn lommeur-figur som endel norske jenter etterhvert har fått…..

  26. Skrevet av: Animal
    26/08/2010 14:47

    Men “jostein” da:

    Jeg er også mann. Hvordan puppene ser ut har veldig liten betydning, også for tenning, silikon er helt “turn of”. Det samme er “oppblåste” lepper :-D

  27. Skrevet av: John
    26/08/2010 14:48

    Jessica Alba er noe av det deiligste som trasker rundt på vår planet. Et rent faktum.

    Selvsagt kommer det inn en gjeng kvinner som gråter sine bitre tårer over å ikke se like hot ut, og skal messe med sine moralprekener i øst og vest om hvor leit det er å bli fortalt hva som ser bortimot perfekt ut. Feil budskap etc jabb jabb jabb…

    Er det en kvinne som knuser de på hotthetsskalaen og nyter oppmerksomhet, så er det nærmest opplest og vedtatt at man må slenge så mye driiit som mulig om henne. Menn derimot ser ingen grunn til oppstandelse og ragnarokk om våre damer skulle gi flotte bemerkninger til en mann de finner uimotståelig. Kvinnfolk i et nøttskall det greiene her :) Whine og grine om stort sett alt.

    Hva med å holde fred og ha middagen klar? Er det så mye å forlange? ;P

    Og ja, jeg er enig med Morten.

  28. Skrevet av: Tanja
    26/08/2010 14:50

    Jeg er slank , BMI på 20, men har faktisk en ratio på 0,7 blank. Midje på 66cm, hofter på 94cm. Så bruker jeg 75C i BH btw (ikke noe beinrangel). Man trenger ikke å være spesielt formfulle for å ha den “perfekte” ratioen hvertfall, så jeg tror faktisk de kvinnene det er bilde av faktisk er gode representanter.

  29. Skrevet av: Bambi.
    26/08/2010 14:54

    Hahaha.

    “Disse jentene ser ut som pinner”

    Marilyn Monroe, en pinne? Virkelig?… Jessica Alba, en hyllest til SUNNHET, en pinne? …

    Jessica alba er 1,70 og veier 57 kg. er det å være en – PINNE – så grøsser jeg over hvordan dere ser ut i bikini.

    Kommentaren er redigert.

  30. Skrevet av: Kirsti
    26/08/2010 14:58

    Litt morsomt med ord som “frodig” og “formfull”, det er jo bare et finere ord for “feit”. Det samme med “moden kvinne”, det er bare finere formulering for “eldre kvinne”. Jaja, sånn kan man lure seg selv…

  31. Skrevet av: Stian
    26/08/2010 15:10

    Det med at utseende er så avgjørende som dere jenter skal ha det til er feil. Silikon, rette proposjoner og fedme er noe som dere legger mer press på dere selv enn vi gutter. Grunnen til at slike artikler dukker opp overalt er at dere klikker dere inn for å se. Hadde guttene vært like interessert ville det sikker florert med artikler for menn også :)

    For min del er det indre uansett evig mye mer verdt enn utseende. Om det ratio ditt eller datt er revnende likegyldig. Vær fornøyd med en selv, spis bra og tren! Da vil fasongen være fin for de fleste :)

  32. Skrevet av: Ida
    26/08/2010 15:30

    Enig med Siri overfor. Alessandra Ambrosio er overhodet ikke et godt forbilde. Og ikke har hun timeglass-figur heller. Hun har en såkalt rett figur uten kvinnelige former. Hun er altfor tynn til å være et godt forbilde for unge jenter. Som en skrev overfor; hennes bmi er sykelig, og det er ikke tvil om at hun har en syk livsstil hva gjelder mat og kropp. Hun er ikke sunn. Jessica Alba ser ikke nødvendigvis sykelig tynn ut, men det er jo opplagt at hun fører en usunt streng diett, med mye trening. Alt dreier seg om kropp i den bransjen og fokuset blir så sterkt at det verken blir sunt, hensiktsmessig eller positivt.

    Det er kjempeviktig å sette fokus på et sunt og kvinnelig kvinneideal! – Kvinnen som kvinne bør fremheves – ikke en “gutteaktig” variant. Catwalkmodellene, som Alessandra A., er dessverre et resultat av homofile moteskapere som naturligvis foretrekker gutteaktige kropper. Ikke desto mindre er det en skam at kvinnekroppen dreies mot det unaturlige og kjønnsnøytrale. Effektene av dette er drastiske og tragiske. Jeg tror det er vanskelig å forstå fullt ut rekkevidden av det unaturlige/syke kroppsidealet med mindre man har opplevd det på nært hold selv.

    Sunnhet er ikke tynnhet, og tynnhet er ikke et ideal. Snarere tvert i mot. Unaturlig tynnhet (undervektighet i følge BMI-skalaen) er heller en “samfunnssykdom” som aktivt må bekjempes. I den anledning er modeller som Alessandra Ambrosio direkte skadelig og destruktivt.

  33. Skrevet av: skranglemann
    26/08/2010 15:41

    (1+(5^0,5))/2= 1,618…
    16/9= 1,778..

  34. Skrevet av: glajenta
    26/08/2010 15:52

    Det har seg sånn at om du har et normalt sunnt kosthold med den trening som kreves for og være sunn så blir du ikke overvektig… d fleste kommentarene her er sikkert skrevet av overvektige folk som er lei av at typen ser på dem som faktisk er normale.. det er ikke normalt med en valk som henger utenfor buksen..

  35. Skrevet av: baby
    26/08/2010 16:10

    Yey! I love my timeglassfigur! HA!

  36. Skrevet av: Kathrine
    26/08/2010 16:13

    Herregud, hvor står det at de damene der skal være idealer og forbilder? Alt som står er at de har et forhold mellom midje og hofter som blir ansett som ideelt fordi det er det som tiltrekker menn instinktivt. Selvfølgelig går det fint an selv om man er slank, slutt å være så bitre fordi dere ikke har de “rette” forholdene selv.

  37. Skrevet av: Fysiologen
    26/08/2010 16:15

    0.7 er feil. Det riktige er som nevnt 06-0.65 og i nærheten av det gyldne snitt. Det idelle er at forholdet midje-hofte er det samme som fingertupper-håndledd: det gyldne snitt.

  38. Skrevet av: Pål og john
    26/08/2010 16:23

    Mari er hot ass!

  39. Skrevet av: Kennet
    26/08/2010 16:31

    Til Siri og Cass og sikkert flere: hvorfor i alle dager skal kvinner som vises i blader være formfulle? Er det så fint da? Jenter skal være slanke og lekre,sånn er det med den saken.

  40. Skrevet av: MANN
    26/08/2010 16:32

    menneskekroppen står for forfall!
    de fleste jenter som er å se nå for tiden er småfete og late..
    det er forferdelig, det var ikke sånn før i tiden, og det er ikke rart at porno er så populært som det er når det er stort sett der de fine damene er.
    kvinner må slutte å syte, spise riktig og komme seg ut og trene.
    det gjelder også fete late menn og ja.. men det er jenter som syter når de må jobbe litt med kroppen.

    det er ikke sunt å være lubben!!

  41. Skrevet av: Marius
    26/08/2010 16:36

    En normal kropp bør være alt mellom tilstrekkelige fettreserver og til unødvendige store fettreserver, hvor kroppen samtidig tilføres nok næring til å holdes helsemessig i topp form.

    Helt generelt registrerer jeg at det er latterlig mange med ekstrafett rundt magen som kritiserer, og til og med er frekke nok, til å kalle jenter som faktisk holder kroppen sin i form og innenfor nevnte verdier for skadelige forbilder. Hvorfor skal jenter alltid hakke på andre jenter som ikke er som dem selv? Slutt å være så slemme og kritiske til hverandre! Se heller på egen livsstil, og ikke bry deg om alle andres kropp eller utseende!

    For ordens skyld: 0,7 er greit for meg ;-)

  42. Skrevet av: Tove M
    26/08/2010 16:57

    Det beste her er jo annonsen oppe i høyre hjørne med følgende spørsmål: “Vurderer du plastisk kirurgi?”

  43. Skrevet av: Papp
    26/08/2010 17:03

    For noe forbanna PISS!

    Tallet man skal frem til, er 1.618, som er DET GYLDNE SNITT! (62%)

    Dette har vært kjent i flere hundre år allerede, Monroe hadde et “gyldent snitt” forhold mellom holfter og midje, ikke 0.7 eller hva de nå rabler om i denne artikkelen.

    Det eneste som faktisk stemmer i denne artikkelen, er at vekt er likegyldig, så lenge forholdet er det samme.

    Forøvrig gjelder det gyldne snitt for alt vi ser på, når vi vurderer skjønnhet; Forhold mellom nesevidde og vidden på munnen, forholdet mellom vidden mellom øyekroker og vidden på munnen. Avstanden fra øyekrok til nese, til munn til hake.

    Er forholdene 1.618 (eller nært dette), betyr det at du har FÅ GENETISKE SKADER, som manifesterer seg i mangel på symmetri og forholdstall som ikke stemmer overens.

    Folk med høye forholdstall i ansikt, er for eksempel:
    - Brad Pitt
    - Tom Cruise
    - Angelina Jolie
    - Marilyn Monroe

    For en grønnjævlig teit artikkel, gjør litt research før dere publiserer “ny forskning”.

    TAKK!

  44. Skrevet av: Toya
    26/08/2010 17:13

    Selvfølgelig blir dette en feit vs pinnetynn diskusjon. Syns det høres logisk ut med dette samsvaret mellom hofter og mage jeg. Og det er jo helt uavhengig av vekt….

    Jeg er også enig med Marius over her. Lei av å høre at formfull(det vil som regel si FEIT) er så fantastisk mye flottere og kvinnelig enn å være slank (jeg snakker selvsagt ikke om usunne, tynne kropper som er tynne fordi man ikke spiser). Det kan være flott å ha former og noen kilo ekstra, mange kler det og er flotte uansett. Men blir litt lei av sånne “bitre” uttalelser om at alle som er tynnere ikke er kvinnelige og vakre. Det er jo bare tull….og alle vet det!

  45. Skrevet av: Wooooa
    26/08/2010 17:53

    Hvorfor bryr folk seg egentlig?
    Om dere ikke liker det de skriver/viser, så ikke les/kikk på det?
    Så enkelt er det.

    Skumleste gjennom kommentarene, og det virker mest som det en haug me misfornøyde damer som ikke liker og høre fra et blad at de ikke faller innenfor det “min mote” betegner som den “perfekte formen” eller hva du måtte kalle det.

    Gi nå fanken i hva min mote sier, er dere ikke fornøyd me kroppen deres så gå heller inn for og gjøre det dere kan med den, og drit i hva et teit blad sier for no vel?

    Og bare så det er sagt: Jack Daniels, “de fleste menn vil ikke ha barn”? snakk for deg selv? ;)
    Siri: Hvorfor bry seg? det er vel nokså kjent at mannfolk liker slanke pene jenter som vist på bildet, akkurat som at det er et kjent faktum at kvinnfolk liker slanke veltrente menn, men du ser ikke oss klage over det? gjør du?

    Og til alle dere som snakker om BMI, BMI må være noe av det dummeste jeg har hørt om, det er så uriktig som det kan få blitt, da BMI ikke tar hensyn til muskler vs fett, for eksempel så kan du ta en som løfter vekter i toppklassen, som har mindre fett og usunheter enn de fleste og regne ut BMI’en hans/hennes, den personen vil 99% sikkert ha en BMI som tilsvarer kraftig overvekt. Gratulerer til alle dere som bruker teoretiske opplegg til og bedømme slikt. Gratulerer til dere som faktisk bryr seg om hva et magasin skriver er “inn” og Gratulerer til alle de som føler seg presset til ogvære noe de ikke er/kan være.

    Gjør det du kan med livet ditt/kroppen din, og vær fornøyd med det du har, du trenger ikke være “perfekt” for og ha det bra.

    og til slutt:
    “You come to love not by finding the perfect person, but by seeing an imperfect person perfectly”
    Med spesielt vekt på “Seeing an imperfect person perfectly”

  46. Skrevet av: anonym
    26/08/2010 18:11

    Jenter SKAL være slanke eller tynne (ha litt gutteaktig form). Det er det vi gutta faktisk tenner på. For mye kvinnelige former er bare nasty. Jeg er helt enig med de fleste av gutta her. Kvinner er blitt så feite og stygge. Nok er nok!

  47. Skrevet av: Bjarte
    26/08/2010 18:14

    Nei fy må få vekk desse sunne pene jentene. Kan vi ikke vise noen litt “formfulle” jenter med litt hvalpefett, slik at norske snopspisende jenter føler seg betre?

    Vi må skåne jenter for slike modeller som alle ser er SYKELIGE.

    Vi bør bannlyse treningsstudioer, slankepiller, og knekkebrød, slik alle kan spise snop, og vere sunt lubne ;)

    Er så herlig og reise litt rundt i verden og se sunne slanke jenter overalt, og ikke norske jenter som minst 40-50% av alle jenter over 23år er overvektige.

  48. Skrevet av: me
    26/08/2010 18:21

    At former er vakkert for både menn og kvinner er sant. MEN HERREGUD, kunne dere ikke finne noen mer formfulle eksempler? Marilyn Monroe var lissom den største av eksemplene deres!?
    Vis litt hensyn og vis heller skjønnhet gjennom både disse små størrelsene og de større!

  49. Skrevet av: silje
    26/08/2010 19:29

    For en utrolig kjedelig og lite meningsfyll jobb disse professorene driver med sier nå jeg….

  50. Skrevet av: beauti
    26/08/2010 19:32

    disse jentene er helt topp, dama skal se ut som dame ikke som mann man kan si masse rart når man er sjalu.

  51. Skrevet av: mona
    26/08/2010 19:32

    hahaha

    Dere er bare sjalo på Disse jentene De er perfekte.slik kropp ønsker alle jentene å ha ikke ikke lyv.

  52. Skrevet av: meg
    26/08/2010 19:37

    jeg er også drit lei av å høre syt fra damen/ jenter som mest sansynlig er feite selv, syte over modeller og normale fine kvinner. synes det er ekkelt me feite folk, og synest ikke synn på dei viss dei ikke gidd prøve å trene å være sunne ein gong.

  53. Skrevet av: MANN
    26/08/2010 19:43

    vise hensyn?
    hva har det med saken å gjøre?

  54. Skrevet av: Ida
    26/08/2010 19:52

    Det VERSTE er her de som hevder at folk som kommenterer på en kritisk måte i forhold til det unaturlig tynne “kroppsidealet” egentlig bare er misunnelige og selv smålubne og usunne! For en usaklig og uholdbar argumentasjon! Det trenger da overhodet ikke være tilfelle! Tvert i mot! Vi som tilhører den “sunne, slanke, veltrente og vakre – men friske – gruppen” kan likevel engasjere oss sterkt i en diskusjon omkring “kroppsidealet,” ikke minst fordi vi er en del av det miljøet hvor et slikt kroppspress oppleves! Det er ikke til å gjemme under en stol at de som selv sliter med et anstrengt forhold til egen kropp, mat og trening, også er de største forkjemperne for å beskytte sin egen livsstil, evt. sykdom, med de vaner denne måtte innebære. Å se seg selv utenfra, og selv kunne kritisere egen livsstil og egne mat -/treningsrutiner, er det få som klarer, og få som våger. Det er helt typisk at mange unge jenter/kvinner i dag lever etter regelen om at “jeg vet selv best hva som er best for meg” – uten å egentlig gjøre det! Dette handler om å beskytte seg selv – fra å miste kontrollen.

  55. Skrevet av: tom
    26/08/2010 19:57

    helt enig med deg Bjarte:)

  56. Skrevet av: Mita
    26/08/2010 20:30

    litt morsomt i grunn, alle vet vell til nå att kropper er etter smak og behag? Det er jo media sin feil selfølgelig att mennesker blir total forvirret med sin egen kropp. Eneste som er viktig er att man har det sundt og godt, og er drit lei av allt styre som forteller meg hvordan jeg skal slanke meg uten og trene og hvordan jeg skal se ut. Trene er jo godt! får god selvtillit av sånnt.

    Former er vakkert synest jeg, liker ikke ribbein stikkende ut, men liker heller ikke heng mage til alle kanter. noe sånn midt i mellom.

    En kropp som har energien til og nyte det virkelige vakre er den kroppen som alle burde ha.

    Bruker også her nevne att dette er min mening, så vell vell

  57. Skrevet av: Morten
    26/08/2010 20:34

    Bare freaks liker feite jenter. Slank dere. Jessica Alba har en perfekt kropp. Punktum.

    0,7? Spiller ingen rolle om ei dundre på 80-100+ kg har den ratioen… Eller ei flis på 35 kg heller.

  58. Skrevet av: Kaya
    26/08/2010 20:40

    Victoria secret modellene er de flotteste kvinnene på jord, nemlig! og jeg er kvinne! så til alle kvinner som slenger med leppa: gå litt i dere selv og tenk på årasken til kritikken… de som er fornøyd med seg selv er storsinnet nok til å kunne rose andre kvinner ;)
    Ligger mye misunnelse bak all kritikk….

  59. Skrevet av: random
    26/08/2010 20:54

    Enig. Dette er jo latterlig. De HAR jo ingen former… men greit for “forskerne” å kunne fortelle verden hva DE liker… Jeg liker personlig jenta min som faktisk har noe på kroppen. Å kose med et skjelett om kvelden er så ekkelt at jeg ikke skjønner hvordan folk klarer å sette pris på det.

  60. Skrevet av: Axel
    26/08/2010 22:10

    Alessandra Ambrosio<3

  61. Skrevet av: Krepsen89
    26/08/2010 22:22

    Helt enig med random. Det er kun freaks som tenner på skjelett. Men hvis man er stolt over å være en hund, så får man vel være det.

  62. Skrevet av: maxi
    27/08/2010 00:44

    “Seeing an imperfect person perfectly” – kloke ord :)
    Alt er relativt – kommer ann på øyet som ser!
    og hva er egentlig perfekt? kommer også ann på øyet som ser..
    vær stolt av hvem man er, uansett form/fasong! til syvende og sist så er det ikke det som teller!

    Enig med det Ida sier, god selvinnsikt er veien å gå…. ;)

  63. Skrevet av: Kennet
    27/08/2010 00:53

    det er faktisk noe som heter slank. Det er ikke slik at jenter enten er radmager eller feit. Eller mener disse gutta at alt under 100 kg er beinrangel?

  64. Skrevet av: tonje
    27/08/2010 05:09

    Helt enig med det et par andre, hvorfor er det alltid fokus på hvor tynne vi kvinner må være? hvor liten rumpa skal være,og hvor store puppene skal være? de ekle bleikfeite mannfolka (IKKE sagt med glimt i øyet) som sitter å kommenterer på disse artiklene – kom dere ut av sofaen og inn på treningstudioet! tviler på at jeg er den eneste som syns at Norge kryr over av vakre jenter,mens kjekke mannfolk er en mangelvare.

    Morten,John og andre mannfolk som dere: Så se på dere selv før dere kommenterer hvordan damene skal se ut! Ingen av disse vakre damene hadde noensinne engang enset dere! Reality-check please!

    Og nå kommer en eller annen stakkar til å si at jeg sikkert er feit og stygg og blablabla. Nei,det er jeg ikke. Jeg er en pen,naturlig jente på 165 cm og 58 kg,som ikke kunne brydd meg mindre om deres mening om hvordan jeg ser ut.

    Så jenter,tenk på å være sunne – ikke hvor tynne mannfolk mener dere må være for å se bra ut. Dere er alle vakre,innvendig eller utvendig.

  65. Skrevet av: Tea
    27/08/2010 08:16

    Jeg er jente, og jeg liker jenter. Og jeg kan bare si det at dersom jeg fikk valget mellom en formfull jente og en uten former, så hadde jeg valgt den formfulle. Mye mer sexy å ha noe å ta i! Tynne tynne jenter er fint som kleshengere. Men til kos? Nei takk. Gi meg former;)

  66. Skrevet av: papp
    27/08/2010 08:22

    Typisk at en artikkel som spesifikt sier at VEKT IKKE ER ET PROBLEM, ender i en debatt om feite vs radmagre kvinner.

    Idioti =)

  67. Skrevet av: myself and I
    27/08/2010 08:55

    ida og tonje : helt enig!!!
    Jeg synes også det er trist at det menes at hvis man har en mening om slikt så er man mest sannsynlig feit??? Betyr det da at det bare er de “feite” som reflekterer over samfunnet?? Det synes jeg er en trist trist greie.. fordi man er veltrent og pen så skal man være dum????? som de ovenfor er jeg en sunn jente som trener vekter og kondisjon fire ganger i uken jeg er 163 høy og veier 55 kg.. – OG jeg har kvinnelige former.. både pupper lår hofter og midje. Men hvorfor i all verden skal det være nødvendig for meg å skrive det???
    Når det kommer til menn her i landet så må jeg påstå at etter mye reising så er de under gjennomsnittet mens jenter derimot tar godt vare på seg selv, nesten manisk. SÅ.. kanskje på tide med litt realitet gutter?? kanskje løfte litt vekter og spise mindre junk???? Hadde vært hyggelig for oss også med litt eye candy vet dere!
    Synes faktisk de kvinnelige reporterne kan ta litt tak i dette å levere oss like mye flotte mannfolk som menn får se damer – det kan man kalle likestilling det ;)

  68. Skrevet av: christina
    27/08/2010 10:04

    Det er det dummeste jeg har hørt! Hvordan i all verden kan man finne ut det???!!!! så man er mindre attraktiv for men om man har ett par cm for lite eller for mye?! Bruk tid å penger på noe annet sier jeg assa!

  69. Skrevet av: pøh
    27/08/2010 10:12

    Hvem bryr seg hva menn synes? Når skal magasiner, websider for damer osv slutte å fokusere på andre damer/seg selv? Er leserne lesber eller? Logikken sier at dersom vi er interessert i menn, vil vi se menn – ikke andre damer! Slutt å bry dere så mye hva menn vil ha – de er ikke verdt det alikevel og fortjener ikke arbeidet. De kan bare sitte videre ved PC’en å sikle over kjendiser de ikke kan få fordi de er ekle og stygge selv!

  70. Skrevet av: siri
    27/08/2010 17:15

    For det første var det ikke Marillyn Monroe det var avbildet av først!! Dette bildet ble byttet ut!!

    Og dere som ikke skjønner hvorfor jeg gidder og bry meg. gidd sjæl da! dere sitter jo her og kommenterer like mye selv…

    timeglass er former. Siden når ble et timeglass en rett strek??

    jeg skjønner jo jeg og at gutter liker disse jentene. Hvem gjør vell ikke det?? men ikke alle KAN se sånn ut. Det er det som skaper problemer!!

    Poenget mitt er: Denne artikkelen sender feil budskap. Unødvendig, når det er så mye snakk om slankepress og spiseforsyrrelser fra før.

  71. Skrevet av: Maria
    29/08/2010 19:02

    Selvfølgelig betyr det mye å ha verdigheten med seg viss noen skal like deg skikkelig, men hallo alle vet jo selvfølgelig at gutter liker de med timeglassfasong, store pupper og sprettrumpe. like sikkert som at alle jenter foretrekker de med sjarm og vaskebrettmage… og dere vet jeg har rett